Skip to main content

Vasaros kelionė

Susiplanavom ir išdardėjom su mašina į Gracą. Ne parfumerijos sostinę Prancūzijoje, Grasą, o aplankėm Austrišką Gracą.

Išlėkėm ketvirtadienio vakare, o parlėkėm antradienį vakare.

Kas dirbo ketvirtadienį, kas laisvą pasiėmė ir nulėkėm į Lomžą miegoti jaukiame viešbutuke. Nosies neišlindome į Lomžą, pavakarojo, papusryčiavom čia pat Retro viešbutuke.

Pietums buvo pasirinkta istorinis miestas Liublinas, daug jame visko vyko, istorijos daug ten. Probėgom pralėkėm per senamiestį, susiradom restoranėlį su maistu ir sliūkinom atgal tęsti kelionės per Lenkiją.

Belekiant per Lenkijos kelius pasigavom kažką su ratu ir teko keisti padangą viduryje kelionės vietinėje degalinėje. Vakare nusibeldėm į visiškai kitokį miestą, Sosnowiec. Keistas jausmas, kai vakare nesaugiai jautiesi eidamas penkiese centrinėmis gatvėmis. Viešbutis buvo erdvus, geros lokacijos, bet... pats miestas keistas. Patekom į kultūrinį šoką su vakarine gatvių auditorija, keistokomis parduotuvėmis ir visuo kuo kitu.

Ryte nekišom kojos iš viešbučio, nudžiuginom padavėją, kai prisidavėm, kad mes norim pusryčių. Papusryčiavom gražiame rūsyje ir toliau į kelią, į Brno.

Tiesa, visai nesinorėjo važiuoti likusio kelio be atsarginės padangos, tai Katowice nusipirkom naukas 4 padangas ir jas gan sparčiai pakeitė tame pačiame servise. Ramūs ir laimingi tęsėm toliau kelionę per Europą.

Brno gražus vidurio Europos miestas su gražiais pastatais ir gera aura. Išrūkom toliau į Bratislavą. Bratislavą skiria Donojus, gražus senamiestis, tiesa, jau maišosi tie miestai - Brno, Bratislava... Abu panašūs.

Bratislavoje skanioje makaraninėje pavalgėm ir vakaras užsibaigė su vaizdu į miestą iš šešto aukšto.

Į galutinį, toliausią tikslą Grasą lėkėm per mažus miestelius, per kalnus su sustojimu kalnuose. Su mažo ratuko prasukimu, su aviečių pasirinkimu ir sustojimu vietinėje kavinukėje, kur anapus baro sukasi tėvas ir dukra, o mama kartais išlenda iš virtuvės. Ta kavinė buvo kaip perlas, kaip vietinis taškas kalnuose su autentiška virtuve, autentiška aplinka, autentiškais savininkais, ragais ir kitais medžioklės trofėjais. Šnicelis buvo labai geras...

Grace įsikūrėme iš išlindom į miestą, aplankėm tiltą, įsiropštėm į kalną, aplankėm rupūžę ir ilgai ieškojom, kur pavalgyti. Gražus tas Graco ir maistas buvo skanus. Ryte vietinė kepyklėlė maloniai nustebino savo bandelėmis, duonomis, pyragais ir skania kava.

Iš Graco jau judėjome atgal, jau beveik nesukdami iš kelio užsukom į Trnavą, gražų su gražiais senais pastatais ir dar nesubrendusiais remontams senais pastatais. Autentikos daug, bet dar poros kartų reikia, kd sugrįžtų į senovinį grožio suvokimą. Sinagogos kavinė buvo vėl kaip vyšnia ant torto prasiėjus per senamiestį.

Paskutinė nakvynė užsakyta buvo Czestochovoje, kur pasirodo turizmas yra plėtojamas nuo nestmenamų laikų. O tiksliau bent jau nuo XIII amžiaus, tiek religinės paskirties parduotuvių aš nesu regėjusi, kur net yra sutanų parduotuvė. Gal dar grįšim į šį miestą, nes jis turi auros ir kombinaciją tarp galerijų, gražios urbanistinės architektūros ir viso ko ašies - pagrindinės bažnyčios ir begalės pastatų šalia jos.

Kelionė atgal buvo visiškai nyki, pakelėje rasta valgykla, kuri tiekia fliakus ir cepelinus. Paprasta, valgoma ir greita. Tokia ta kelionė per 5 šalis įskaitant Lietuvą, nuo šiurpoko Lenkijos miesto, nuostabių senamiesčių iki kalnų ir skanaus maisto. Įspūdžiai susigulės ir galėsim planuoti kitą kelionę...